2/22/2013

Vabbruari


Jag har vabbat från och till hela Februari nu. 

Jag måste säga att jag är ganska trött på snoriga näsor.

För egen del så fick jag min rejäla dos med influensan och blev inlagd och sedan var det bra efter två veckor. För mannen blev det värre. Han slog faktiskt lillen med hästlängder med sitt sjukmaraton där han avhandlade förkylning, influensa, lunginflammation, öroninflammation och nu sist magsjuka och vanlig förkylning. Allt det här inom loppet av en månad!

Denna Februari måste ha varit den värsta sjukmånaden på flera år, för många. Detta baserar jag helt sonika på alla statusuppdateringar som gjorts angående influensan på facebook.

Det har varit en lång, utdragen vinter och snön ligger fortfarande tjock på marken i många delar av Sverige. Men jag har kunnat höra fågelkvitter om dagarna i flera veckor nu och det är ljusare ute längre på kvällarna och när det är sol och snön smälter så gruset kommer fram på vägen då kan man ana våren. Nu hoppas vi på en frisk och solig Mars månad. Eller hur? 



We did it!

Vi måste bara berätta för er kära läsare innan vi tar tag i fredagsmyset här hemma. Prinsen och jag har varit väldigt glada idag, och vi är fortfarande väldigt glada över att vi kanske har tagit ett litet steg närmare ett samhälle utan fördomar. 

Killen som hade T-shirtbutiken som jag skrev om igår och som jag mailade till bestämde sig äntligen till slut för att ta bort tröjan med the R-word på!

Så snälla upp till kamp nu alla, kämpa mot ord som sårar, vare sig det gäller funktionshindrade, näthat mot kvinnor, personer med mörkt utseende eller andra utsatta. Om vi går ihop mot hatet så blir det lättare att få bort det. Var inte rädd för att säga till om du tycker att något känns fel i hjärtat!


Ha en underbar helg alla läsare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar