11/25/2013

Hej och hå!


Jag har inte riktig haft tid att sitta ner och besvara de inlägg, kommentarer och mail som har kommit in efter att Julian och jag uttalade oss öppet om KUB-testerna i allehanda tidningar. Jag har så otroligt mycket att säga angående detta och jag känner att det inte är något inlägg som jag vill hasta ihop. Men det kommer. 

Helgen som gick var relativt lugn och bestod bland annat av härliga skogspromenader och medtagen picknickkorg, vilket vi alla älskar i denna familj, svansbarn som människobarn. Jag förkovrade mig även i en del hemmafix och hann med ännu ett besök på IKEA.

Det finns en hel del kvar att fixa i Julians nya rum innan det är komplett. Den 7 December fyller Julian hela fem år så då blir det kalas! och då vill jag ha hans rum klart. Alla som alltid säger att tiden går så fort efter att man har fått barn har rätt. Tänk att det snart har gått fem år sedan den lilla pösmunken låg på mitt bröst för första gången. Denna blogg har därmed då funnits i snart sex år. Samma bloggnamn men på en annan plattform under graviditeten med Julian. Den allra första tappningen av myperfectbaby är bortplockad men texterna sparade. 

Denna vecka består av en del möten, intervjuer och jobb och så höjdpunkten i slutet av veckan: ultraljudet. Jag är lite nervös och håller tummarna för att det fortfarande slår ett litet hjärta där inne. Jag kände vad jag trodde var bebisrörelser redan i vecka 14 men den senaste tiden har jag inte känt någonting så jag ser fram emot att få se att allt är okej på torsdag morgon. 




Jag minns Julians allra första kommentar när jag berättade att han skulle bli storebror och jag kan inte låta bli att skratta varje gång jag tänker på den. Vi stod i köket och jag var i vecka 12 och funderade över om det var för tidigt att berätta, men bestämde mig ändå för att han skulle få veta. Jag strök handen över min mage och sa till Julian att mamma har en liten bebis i sin mage. Julian tittar på mig med ögon stora som tefat och lyfter direkt på min tröja och utbrister -Öppna och se! 

Lilla älskling, det är inte lätt att vänta. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar