12/01/2013

Första advent



För att fira in första advent idag så tände vi ett ljus som Julian hade pysslat ihop på Korttids och så åt vi saffransbullar och lyssnade på adventsmusik. Alla stakar och stjärnor är uppe här hemma. Nu är det bara granen som saknas. Eftersom jag kör ekogrejen så lutar det åt att hämta en liten i skogen. Om det inte finns någon plastgran i naturvänlig plast vill säga. 

Jag tog en paus i mitt maniska hemmafix igår för den sedvanliga julmarknaden på Noret med familjen och vi värmde oss med glögg medan vi gick runt bland knallarna och handlade alldeles för mycket. Precis som varje år så kom vi hem med hundra småpåsar med julgodis, kakor och lite annat onödigt plock.



Lyckligtvis nog fick jag dock med mig en riktig liten goding som stack ut bland plocket, en ask av den godaste lakrits som jag någonsin smakat och nu är jag helt beroende! Lakritsen kommer från Lakritsfabriken och innehåller ej härdat fett, gelatin eller raffinerat socker. Det som gör lakritsen riktigt unik är att de har använt rismjöl istället för vetemjöl, vilket gör den glutenfri. Läs gärna mer om deras produkter på deras sida. De har väldigt fina produkter som kan göra sig som julklappar.


Precis som vid graviditeten med Julian så växer mina naglar och min hårman så det knakar. Jag välkomnar verkligen lite större och tjockare kalufs nu när det börjar bli så kallt ute!

Jag tänkte amma bebis denna gång. Det uteblev ju förra gången, då lillprinsen inte hade någon sugreflex och jag tröttnade på att pumpa. Jag har hört från många håll att man tappar mycket hår när man ammar, så alla dessa extra hårstrån som jag samlar på mig nu kanske kommer att behövas längre fram? Jag är nyfiken på amning och ser verkligen fram emot den upplevelsen och hoppas att det går vägen denna gång. 

Det verkar ju iallafall inte vara något fel på produktionen om man säger så, brösten har vuxit flera storlekar och fortsätter växa och jag börjar nästan oroa mig över var detta ska sluta. Det blir en bebis som har planerat att äta mycket mat. :) 

Dela gärna med er om era upplevelser av amning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar