1/03/2014

En kalsongkille?


Fin kalsong från EZsox


Nu när jag ändå är hemma med Julian i dag så passade jag på att träna toalett som går lite sisådär. Jag vill ju ha honom helt blöjfri när han börjar skolan, det är mitt mål.

Så hoppfull mamma körde stor kille-snacket och fin kalsong på. 
Det höll fem minuter...

-Oj, det kom kiss...

Ok. Hoppfull mamma kämpar vidare.

Det vi har problem med nu är hur man får J att säga till innan det kommer. Era tips mottages gärna, ni är så bra på tips!

Jag skrev ett inlägg om svårigheter vid påklädning för ett tag sedan, både strumpor, tröja etc men även att J vägrar overall och springer i väg vid varje morgonrusch. Jag fick då ett supertips av en snäll mamma som jag vill dela med mig av till er andra som kämpar med detta. 

Lägg fram jacka, overall, byxor eller vad det kan vara som du behöver få på barnet. Håll händerna för ansiktet och sjung eller undra högt om barnet kan få på sig plagget. Agera förvånad och glad när barnet är klar eller ber dig att titta upp igen! Klappa händerna eller beröm varje gång så det blir en kul grej. 
Funkar varje gång för oss. Inte hela vägen alltid, men jag har hans uppmärksamhet i alla fall och han försöker klä på sig istället för att springa iväg och vägra helt.
Kanon!






Julian fick en uppskattad radiostyrd bil av mormor och morfar i julklapp. 
Så nu har vi invikta tår när vi går här hemma för helt plötsligt kommer det en bil i full fart mot fötterna! :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar