1/13/2014

I mål!





Och där gick lillen i mål för natten! Världens längsta nattning och världens mest pratsammaste lilla kille. Vilken fantasi han har min älskade son, knappt så man hänger med i svängarna. Det tråkigaste är att orden bajs och rumpa fortfarande är lika roliga att säga och förföljer oss i varje mening.  

Jag tänkte bara att jag skulle uppdatera er om vad det var för möte hos läkaren idag och ja, det var ett samtal precis som jag misstänkte. Läkaren höll med mig om att jag verkade ha förloppet klart för mig och att det säkerligen skulle gå bättre denna gång. Hon höll med mig i min plan om att åka in tidigt och att ta EDA så jag orkar kommunicera. Hon betonade att vi verkligen skulle åka in i tid denna gång eftersom min första förlossning var så snabb. Andra förlossningen brukar gå ännu snabbare nämligen. 

Jag höll ju ut länge hemma första gången eftersom andningen hjälpte mig så pass bra att jag inte trodde att jag hade kommit så långt i värkarbetet och jag ville inte åka in i onödan och bli hemskickad. Det var därför det blev så stressigt när vi väl kom in. 

Det var väldigt bra att få prata igenom allt en gång. Jag hoppas verkligen att jag får min revansch den här gången. Att det inte blir några komplikationer utan "bara" en "vanlig" förlossning som fortlöper som den ska. Eftersom allt runtomkring min första förlossning nu har noterats i min journal så sa läkaren att jag inte kommer att få någon "nervös" barnmorska, utan personalen kommer verkligen att se till att jag är trygg.

Så. Låt april komma, jag är redo! 

Eller....:) 




Förresten behöver jag säga att alla här hemma uppskattar all snö och kyla som har kommit? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar