1/08/2014

Inredningsbeslut


Jag har tagit mig vatten över huvudet. Har ingen aning hur jag ska hinna knyta ihop den här säcken innan April. Jag har startat världens inredningsprojekt här hemma. Det var likadant förra gravven. Jag kan liksom inte låta det vara. Det värsta är att jag får ångestkänslor om jag inte genomför det som jag vill göra. Jag har nämligen försökt att släppa, men det går inte. 

Dessa beslut kan ju verka triviala. Men jag har deadline. Jag vet att jag inte kommer att orka dessa projekt sedan när jag har ett litet knyte här. Dessutom ska jag amma och hur mycket hinner man då? Nej, precis.

Inget.










Ska du verkligen flytta spegeln igen mamma?


Så nu springer jag runt här hemma på kvällarna och ger direktiv för döva öron. Min man känner nämligen inte alls den här pressen utan gläds mest åt den nya stora soffan som är så skön att sitta i. Så jag röjer, lyfter, fixar och svär över min mage som är i vägen, sedan skrattar jag åt mig själv och sätter mig bredvid mannen och ber honom att hålla sin hand över magen och känna sparken. 

Tänk att vi ska få ett litet barn till. 






Julian är smart. Han använder sig av dubbelgarantin när han tränar Buffa. 
Han kör två korvar för säkerhets skull. Det kanske inte funkar på första korven. 
Men i alla fall på andra.





Sitt Buffa! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar