9/09/2010

Efterfest

Denna morgon bjöd du mig på två stora pigga och glada blå, ett par utsträckta armar och en helt feberfri och sval liten kropp och så din efterföljande aptit på vällingen som ett sista bevis på ditt tillfrisknande. Jag känner mig ganska lugn igen och jag tror inte att din feber kommer tillbaka, men jag är på min vakt ändå och när kvällen kommer så hökar jag, det vet jag..men just nu dricker jag kaffe och njuter av din vilda framfart. I detta nu så leker du med din pappas skor (brum bruumm), pappan själv har tagit en semesterdag, han sitter i sin kungatron med halvöppna ögon och försöker följa något tvprogram om fiske. Jag försöker prata lite med honom ibland men han mumlar mest. Det var jobbigt inatt , heller hur? säger jag medan jag går förbi hans tron, jag tycker mig höra honom mumla ett hest, jaaa, tillbaka, men det kan också ha varit en rosslande snarkning.






Som om du aldrig varit sjuk.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar