9/06/2010

Jag tror att jag kan ha hittat rätt i barnvagns-djugeln

Avanti



Jag; Pust.
Du; Vaddå pust?
Jag; Jo, jag har äntligen lyckats köpa en ny barnvagn.
Du; Ja, det var då på tiden. Men varför pust? Det är väl kul?
Jag; Jo, men vet du hur mycket olika sorters vagnar det finns där ute? Det är ett heldagsjobb att bara hitta rätt färg, och då är jag inte ens den mest kräsnaste som finns.

Jag har rattat runt med Julians första vagn (en bra men VÄLDIGT stor och klumpig Emmaljunga Duo Combi) allt för länge nu. Denna trogna men väldigt tungkörda vagn har gett mig onda handleder i min hektiska livsstil.I och för sig så är det en utmärkt vagn och den har verkligen hållit måttet, men nu när Julian är äldre och jag är ute och springer eller reser, så vill jag ha en smidig vagn som är lätt att köra. En vagn som man kommer in i affärerna med när man är ute och shoppar utan att behöva välta ner allt på hyllorna redan INNAN man har kommit innanför dörrarna. Så när jag väl hade klickat hem min nya vagn så blev jag så klart överlycklig när jag läste denna recension om den samme.

Den blir liten ihopfälld och den är lätt som en fjäder jämfört med mycket annat. Tror den landade på drygt 7 kg, jag kan i alla fall lyfta in den i bilen med en hand och jag har inga problem att lyfta upp den på hatthyllan på tåget. Den går också att dra på "bakhjulen" när den är ihopfälld så den går att dra efter sig med barnet på armen till bilen eller i tåget på väg till sittplatsen. Viktigt för oss var att sufletten går långt ner och har "keps", men framför allt så var det ett stort plus att sufletten är ljustät och har solskyddsfaktor 50+ vilket ingen annan shoppingvagn vi tittat på klarat utan ljuset har släppt igenom. Varukorgen är stor för en så liten vagn och bonus är mugg- och prylhållaren för den vuxne. Här står min vattenflaska eller sonens nappflaska och här ligger extranapp, nycklar och mobiltelefon.


Recension tagen ifrån alla mammors mecka: Familjeliv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar