8/04/2011

Helt rätt Takida!




Äntligen ett band som väljer att inte vara ett offer i musikjournalisternas händer.
Jag är inget stort fan av Takida. Jag vet inte heller så mycket om deras krig som dem säger att dem för med musikjournalisterna. Jag kunde inte bry mig mindre. Men precis som Takida så bryr jag mig när en journalist använder sin pennas makt till att sprida fördomar. Han uttalar sig på ett sådant otroligt korkat sätt i en recension och hör och häpna; Han lyckas få den publicerad i tidningen! Vart befann sig redaktören? På semester?

Här kommer ett citat ur expressens artikel angående detta; 

I musiktidningen Gaffa skriver recensenten bland annat att sångaren "varierar sig genom att slänga in en dos skitnödighet eller Downs syndrom i rösten." Något som fick Takida att polisanmäla kritikern.– Det är riktat mot oss men den blir ju också nedsättande för alla som har Downs syndrom,säger Robert Pettersson.   Helt rätt Robert Pettersson!  Jag hoppas att er anmälan går igenom. Nu tror jag i och för sig inte att den gör det efter som Sverige är ett land som har svårt att sätta gränser i Media. Men vi kan ju hoppas? Här kan du läsa recensionen i dess helhet.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar