10/22/2011

Smaklösa ord i tidningsskrift!


Jag läste Aftonbladet i dag och reagerade över ett blogginlägg från bloggen Underbara Clara som var uppmärksammat i tidningen Wendela. Jag läser varken bloggen eller Wendela vanligtvis, och är helt objektiv när jag skriver detta, men idag kunde jag inte låta bli att reta upp mig på dem båda. Jag tycker att det var en förbaskat smaklös titel som "Underbara Clara" hade valt till sitt inlägg, där hon dissar kvinnor som dissar sina män för att dem inte hjälper till i hemmet. Claras titel löd; Är din pojkvän efterbliven? Och den syftade på dessa män som vägrade städa hemma och där frun i hemmet därför klagade på att hon behövde göra allt. Visst ett ämne värt uppmärksammas kan man tycka, men ärligt talat; Efterbliven? Vem f** använder ett sådant ord i svensk skrift i dag? Jag tycker att själva ordet, "efterbliven", är ett väldigt förlegat ord som inte borde finnas i samhället mer. Vad är det som säger att en efterbliven man inte kan städa? Det finns säkert många av dem "efterblivna" männen som städar mycket bättre än många av våra Svenska, normalstörda män. Jag kan faktiskt tänka mig att de "efterblivna" till och med är ännu mer pedantiska när dem städar. Jag vet inte, jag kanske överreagerar? Men NEJ, Underbara Clara, skärpning!!


I sin helhet;

”Är din pojkvän efterbliven?”

  Underbara Clara ryter till mot män som inte "kan" städa "De är manipulativa jättebebisar" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar