3/31/2012

Sanning?



Jag måste bara få ventilera lite, för det känns som att vi går en hemsk värld till mötes. Det senaste inom forskning är att de har forskat fram ett blodprov som ska kunna se vad det är som gör att en människa blir autistisk. I vissa artiklar beskriver de det som framsteg, i andra som en utrotningsmetod. De beskriver autistiska personer enligt deras utseende och beteende och sakta men säkert så för de genom media in fördomar rätt in i våra svenska oskyldiga små hjärtan. Hade jag inte haft ett barn med speciella behov så hade jag bläddrat förbi alla dessa artiklar. Hade jag inte haft en mötesplats med fokus på medvetenhet och ökad kunskap angående annorlunda beteende så hade jag inte satt morgonkaffet i halsen i dag och reagerat med avsky. Att ta bort olikheter helt är ett första steg mot utrotning av rasen människan. Mutationer behövs för att en ras ska utvecklas och tar vi bort de av naturen skapade mutationerna så kommer det att skapas nya. Kanske inte fullt så acceptabla? Kanske ännu mer kostsamma?

Visst så kan det mycket väl vara så att forskarna har gjort detta för att tidigt kunna hjälpa barn med autism och tidigt sätta in hjälpinsatser, men något säger mig att det kostar för mycket pengar med sådana insatser. LSS-lagen är redan i farozonen som det är.  Något säger mig att staten har en hemlig agenda, där de som är annorlunda inte borde få finnas. Där de som är annorlunda inte bidrar lika mycket. För att de kostar för mycket pengar. Något säger mig att vi kommer att stå inför en utrotning av alla människor mindre värda, inom en snar framtid och någonting säger mig att vi inte ens kommer att hinna fatta vad det var som hände.


Tyvärr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar